Project Description
Tillgängliga lärmiljöer och anpassad undervisning
13-14 maj 2019 – Citykonferensen Ingenjörshuset, Stockholm
Metoder för inkludering och högre måluppfyllelse
- Framgångsrika strategier som får en hel skola att tänka och arbeta utifrån ett inkluderande förhållningssätt
- Hur hitta motivationen och drivkraften till lärandet hos alla elever i det heterogena klassrummet – nya grepp utifrån den senaste motivationsforskningen
- Så blir den fysiska lärmiljön en möjliggörare till inkluderande förhållningssätt och differentierad undervisning
- Kollaborativa arbetssätt som ger effektivare undervisning för alla elever – varierad och interaktiv lärmiljö som stärker elevens förmåga till förståelse
- Öka skolnärvaron och förebygg problematisk skolfrånvaro – anpassningar som utgår ifrån elevens behov och möjliggör en skolgång
- Hur identifiera svårigheterna i undervisningen och vad det är som hjälper och stöttar elever i det inkluderande klassrummet?
- Pedagogiskt ledarskap och relationell kompetens som stärker lärandet och når varje elev
- Hur utveckla proaktiva strategier för relationsskapande arbete, tydliga strukturer och rutiner för inkluderande och tillgängliga lärmiljöer
Missa inte!
Separat bokningsbar fördjupningseftermiddag den 14 maj
“Konstruktivt ledarskap i klassrummet och på skolan– för en skola som är tillgänglig och anpassad för alla elever”
Under ledning av: Stefan Hertz, utbildad lärare i SO-ämnena och efterfrågad föreläsare och författare. Eftermiddagen ger dig metoder som utvecklar ditt ledarskap och skapandet av rutiner, regler och förhållningssätt för att utveckla en inkluderande lärandemiljö där fler elever har möjlighet till ökad måluppfyllelse.
Datum och pris
Konferens och fördjupning den 13-14 maj 2019
Konferens: 6995 kr
Före 18 april: 5995 kr
Fördjupning: 2495 kr
Konferens + fördjupning: 9490 kr
Före 18 april: 7990 kr
Före 30 mars: 6990 kr
Konferensanläggning
Stockholm, Citykonferensen Ingenjörshuset
Malmskillnadsgatan 46 111 84 Stockholm
Talare och praktikfall
Universitetslektor vid institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier, Uppsala universitet
Sirkka Persson
Rektor, Kringlaskolan, Södertälje
Aida Kotorcic
Förstelärare, Sollentuna kommun
Anna Hultgren
Pedagogisk utvecklare, Örebro universitet
Petter Marklund
Utbildare inom pedagogik och socialt behandlingsarbete, Akademi Magelungen
Pernilla Pettersson
Förstelärare i matematik, Karolinska gymnasiet, Örebro kommun
Jenny Esbjörnsdotter-Karlsson
Förstelärare, Rosengårdsskolan, Malmö
Sofie Nilsson
Förstelärare, Rosengårdsskolan, Malmö
Björn Sjödén
Fil.dr. i kognitionsvetenskap och universitetslektor, Högskolan i Halmstad
Stefan Hertz
Lärare i So-ämnena, föreläsare och utbildare
Magnus Blixt
Föreläsare, lärare och skolledare
Malin Gren Landell
Leg. psykolog, psykoterapeut och med. dr., Norrköpings kommun